Sunday, May 11, 2014

Kesan Bawang Putih Kat Muka

December 2013

Setelah ada masa, ni baru berpeluang uploap pic kesan kena bawang putih.
Hehehe.. 1st day nampak cerah sikit n 2nd day nampak gelap tapi tu semua effect cahaya camera takde kena mengena dengan bawang putih @ garlic.

2nd day nampak merah sbb aku dah koyakkan / siatkan kulit melepuh  dengan cotton buds.  buat dengan teliti ye ! pedih sikit tapi redoooooo  je lah.
( siatkan tu cam ayat menakotkan je ! haha )

March 2014
Taraaaaaaaaaaaaaaa...
Setelah beberapa bulan,muka aku pun kembali seperti sedia kala walaupun ada lagi jerawat tapi aku takkan guna lagi bawang putih..hehe


untuk hilangkan parut tu,aku gunakan safi yang penutup warna hijau. ada aloe vera katanyaaaaaa.. masa kulit dah kering dari melepuh n pulih dari luka, aku dah berani sapu krim kecantikan safi aloe vera tu. nak g kuliah pun pakai benda tu.memang pakai benda tu je lah. Alhamdulillah,parut melepuh n melecur dah hilang. thanks god :)

6 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. cara menghilangkannya bagaimana?

    ReplyDelete
  3. Guna bawang putih just for about 5 to 10 minutes only. It did work on me. Alhamdulillah

    ReplyDelete
  4. kalau pakai krim kecantikan safi aloevera & habbatus sauda yg bdn dan penutup hijau tu boleh juga ke ye

    ReplyDelete
  5. Saya guna bwg putih pun...mukanya jadi mcm tu

    ReplyDelete
  6. awak berapa lama hilang ya...mmg hilang kan tk kan jadi parut kekal kan..uwaaaaa

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...